eerste week zit erop - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Iris Berkhout - WaarBenJij.nu eerste week zit erop - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Iris Berkhout - WaarBenJij.nu

eerste week zit erop

Door: Iris Berkhout

Blijf op de hoogte en volg Iris

15 Februari 2015 | Aruba, Aruba

De eerste schoolweek zit erop en het tweede weekend helaas bijna ook. Het schoolleven op Aruba is wel even wennen en heel anders dan in Nederland. Als er op het rooster staat dat je om twee uur uit bent, kan dat rustig uitlopen tot drie uur. De docenten nemen alle tijd en doen rustig aan. Vaak hebben zij hun spullen nog niet op orde en de pauzes plannen ze in wanneer ze denken dat we het nodig hebben. Maar verder is het prima te doen. Het kantinevoer bestaat hier trouwens voornamelijk uit fastfood :D

Verder zitten bij ons in de klas vier meiden van curaçao, zij vroegen ons dinsdag om mee te lopen in een carnavalsparade van donderdag. Het thema zou Hawaii zijn, dus het leek ons wel leuk om mee te lopen! Dus... woensdag gingen we onze kleren ophalen en donderdag moesten we snel ons eigen topje in elkaar zetten. Het meelopen met de parade was echt GE-WEL-DIG! Het was zo gaaf om een keer meegemaakt te hebben. Iedereen wilden met ons op de foto en we mochten onbeperkt drankjes halen. Ik zal zo wat foto's toevoegen :)

Verder zijn we veel naar het strand geweest, we krijgen al een beetje een kleurtje en we weten inmiddels veel beter de wegen hier te vinden. Het is wel echt heel anders rijden dan in Nederland, dus het was wel even aanpassen voor ons (veel gevaarlijker).

Zaterdagavond zijn we wezen kijken bij een bandje in een café, joyride. Ze waren onwijs goed en we hebben meteen even kennis met ze gemaakt. Goede muziek om op te dansen (met mijn dans moves haha).

Verder gaat het hier allemaal nog prima. Ik mis het thuisfront wel een beetje ondertussen, maar gelukkig krijg ik veel foto's toegestuurd!

• 15 Februari 2015 - 17:58

Josr:

Fijn te lezen dat je het goed maakt daar en je kekker geniet van nieuwe dingen. Leuk hoor Iris xxx

• 15 Februari 2015 - 20:58

Dione:

Het ziet er mooi uit daar en je hebt een hoop leuke dingen gedaan xxxxx

• 16 Februari 2015 - 09:04

Petra:

Hoi Iris, wat gaaf dat je dit mee maakt. Dromen wij alleen maar van. Hier heeft het gevroren vannacht dus je mist niks. Lekker verder genieten. Gr. Petra en een dikke knuffel

• 16 Februari 2015 - 18:55

Ome Hans:

Ziet er goed uit allemaal Iris..welke school zit je nou ? Heel veel plezier en succes nog .X

• 17 Februari 2015 - 12:43

Monique :

hey Iris wat n geweldige foto's en wat leuk dat je ons zo mee laat genieten
    veel plezier en succes nog xx de stoopies

• 17 Februari 2015 - 20:47

Anouk:

Hoi Iris!
    Wat een leuke foto's & leuk dat je ons op de hoogte houdt!
    Geniet! Kus. Bas, Anouk én Daan x

• 17 Februari 2015 - 20:47

Anouk:

Hoi Iris!
    Wat een leuke foto's & leuk dat je ons op de hoogte houdt!
    Geniet! Kus. Bas, Anouk én Daan x

• 18 Februari 2015 - 15:58

Anneke Reus:

Hoi Iris,
    Wat leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Wel een beetje veel foto's van cocktails, haha. Veel plezier nog! Groetjes van alle Reusjes en een dikke kus van Pien.