Einde stages - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Iris Berkhout - WaarBenJij.nu Einde stages - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Iris Berkhout - WaarBenJij.nu

Einde stages

Door: Iris Berkhout

Blijf op de hoogte en volg Iris

01 April 2015 | Aruba, Aruba

Bon Dia,

Ik had voor mezelf gepland om elke week braaf mijn blog bij te houden. Dat is me niet gelukt haha. Voor de mensen die mij al een beetje kennen, jullie hadden vast al verwacht dat er niet elke week een mail in je inbox zou zitten, aan mijn planning houden is nou eenmaal niet mijn sterkste kant.

Vrijdag de 20e zijn we met twee docenten en acht studenten naar het Arikokpark geweest. Dit park laat nog een stuk van Aruba zien hoe het vroeger was. Er zijn diverse grotten die we hebben bekeken en de enige zoetwaterbron van Aruba was ook in dit park te vinden. Het Arikokpark is eigenlijk een toeristisch gebied geworden waardoor ze alle oorspronkelijke bewoners hebben uitgekocht. Er wonen nu nog maar vier gezinnen die zich niet hebben laten uitkopen. Het is een heel mooi gebied waar we in eerste instantie ook heen wilden met onze ouders, maar dit werd toch echt te duur. Met school mochten we gratis heen en laten Hollanders zou gek zijn van gratis!

De week erna had ik een volle stageweek tot gistermiddag. Gister was mijn laatste stagedag op Mon Plaisir. Ook van deze stage heb ik heel veel geleerd. Ik heb veel dingen gezien in deze negen dagen die ik mee wil nemen naar Nederland. Wat een verschil in omgang met de leerlingen vergeleken met mijn eerste stage school. Vandaag gaan we langs beide scholen om nog een keer afscheid te nemen van de leerlingen. Te eindigen in San Nicolaas zodat we meteen naar het strand daar kunnen. Komende weken moeten we hard werken aan onze stagemappen, onderzoeken en uiteraard ook nog genieten. Er staat meerdere activiteiten op ons programma die we nog willen gaan doen. Dus komende drie weken zijn vol, maar leuk denk ik. Zaterdag hebben we het tweede festival die we meemaken op het eiland, neonsmash. Ik heb er zin in!

Over 19 dagen land ik alweer in het koude Nederland. Ik heb gehoord dat het weer nog niet heel veel beter is geworden, helaas. Dat zal wel weer even wennen zijn als ik terug kom. M'n korte broek ruilen voor een lange en m'n slippertjes weer ruilen voor dichte schoenen.

Ik kijk er ondertussen wel weer een beetje naar uit om iedereen weer te zien! Alhoewel het hier nog steeds heerlijk hoor! Ik wil zeker nog eens terug naar dit eiland om weer te genieten!

Tot snel allemaal!

Liefs Iris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 09 Jan. 2015
Verslag gelezen: 1571
Totaal aantal bezoekers 4357

Voorgaande reizen:

09 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: