Einde college's, begin stage - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Iris Berkhout - WaarBenJij.nu Einde college's, begin stage - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Iris Berkhout - WaarBenJij.nu

Einde college's, begin stage

Door: Iris Berkhout

Blijf op de hoogte en volg Iris

01 Maart 2015 | Aruba, Aruba

Lieve allemaal,

Het is ondertussen al twee weken geleden denk ik dat ik wat geschreven gehad. Ondanks dat de klok op Aruba niet bestaat, vliegt voor ons de tijd! We zijn klaar met alle college's volgen op school en beginnen morgen aan onze eerste stagedag. De afgelopen weken hebben we voornamelijk veel op school gezeten en weinig spannende dingen gedaan. Met school zelf wel een aantal interessante excursies waardoor we nu veel meer weten over Aruba.

Zondagavond 22 februari hebben we de ouders van Jasmijn van het vliegveld opgehaald! We hebben een stuk door Aruba gereden en hebben met z'n vieren lekker gegeten. Uit school gingen wij dan wel eens langs of kwamen zij bij ons gezellig zitten. Mijn ouders zijn afgelopen vrijdag aangekomen. Ook hen hebben we opgehaald van het vliegveld als verassing. Ik was heel blij ze weer te zien en ik vind het lekker dat ze nu ook even hier zijn! Zaterdag zijn we met ons zessen naar Baby Beach geweest en hebben een heerlijk rustig dagje gehad. Even bijkomen van de vlucht en het nieuwe leven. Vandaag zijn Jasmijn en ik beide bij onze eigen ouders geweest in de ochtend want we moeten ons nu (15.00) voorbereiden op het Flip Flop festival op Aruba haha.

Weer even een nieuwe alinea met een ander verhaal :)
We hebben donderdag en vrijdag kennis gemaakt met onze stagekinderen en stagescholen! Zóóóóóó leuk! Echt hele lieve kinderen, een leuke mentor en we hebben beide klas 5 (groep 7). De eerste school is in San Nicolaas waar de klas bestaat uit maar liefst 16 leerlingen. De leerlingen hier spreken nauwelijks Nederlands en bijna iedereen komt niet van Aruba maar van overige eilanden.
De tweede basisschool in Oranjestad is echt een school voor de rijkere Arubanen. De kinderen speken goed Nederlands en de school is heel selectief met de toelating van leerlingen. We zagen tijdens de kennismaking alleen al heel veel verschillen in de omgang en relatie tussen de leerkracht en de leerlingen. De verschillen kan ik helaas niet op mijn blog zetten dus dat komt wel als ik thuis ben haha.

Verder is het hier heerlijk, we hebben nog maar drie keer regen gehad en we krijgen al een lekker kleurtje. Elk weekend gaan we lekker (uiteraard nadat we ons schoolwerk gedaan hebben) stappen. Hier hebben we al meerdere studenten uit Nederland leren kennen.

Ik denk dat dit alles wel weer een beetje is wat we hebben meegemaakt.

Liefs Iris

  • 01 Maart 2015 - 19:57

    Anouk:

    Wat fijn dat je ouders er zijn & dat je zo geniet!
    Veel plezier. Kus! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 09 Jan. 2015
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 4378

Voorgaande reizen:

09 Januari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: